miercuri, 29 iulie 2009

Micul Print

“Micul print mai smulse, cu un pic de melancolie, si ultimii lastari de baobabi. Credea ca nu se va mai intoarce niciodata. Insa toate aceste munci familiare I s-au parut, in dimineata aceea, extreme de placute. Iar cand a stropit pentru ultima oara floarea si s-a pregatit sa o puna la adapost sub globul de sticla, a descoperit ca-i venea sa planga.
- Adio, ii spuse el florii.
Dar ea nu raspunse.
- Adio, repeta el.
Floarea tusi. Dar nu din pricina guturaiului.
- Am fost o proasta, ii spuse ea in sfarsit. Iti cer iertare. Incearca sa fii fericit.
Fu surprins de absenta reprosurilor. Statea acolo descumpanit, cu globul in mana. Nu intelegea blandetea asta plina de
seninatate.
- Da, te iubesc,ii spuse floarea. Habar n-ai avut, din vina mea. N-are nicio importanta. Dar ai fost la fel de prost ca mine. incearca sa fii fericit… Lasa globul ala-n pace. Nu-l mai vreau.
- Da' vantul..
- Nu-s chiar asa de racita… Aerul racoros al noptii imi va face bine. Sunt o floare.
- Da' animalele…
- Trebuie sa support doua-trei omizi daca vreau sa cunosc fluturii. Se pare ca-s atat de frumosi. Altfel cine imi va mai face vreo vizita? Tu ai sa fii departe. Cat despre animalele mari, nu ma tem de nimic. Am si eu gheare. Si isi arata cu naivitate cei patru ghimpi. Apoi adauga:
- Nu mai pierde vremea, e enervant. Ai hotarat sa pleci, du-te!
Caci nu voia ca el s-o vada plangand. Era o floare atat de orgolioasa…"

Antoine de Saint Exupery, Micul print, Ed. RAO,f.l., 2006, p.40 )

3 comentarii:

  1. " Nu cunoşti decât lucrurile pe care le îmblânzeşti,spuse vulpea. Oamenii nu mai au timp să cunoască nimic. Cumpără lucruri de-a gata de la negustori. Dar, cum nu există negustori de prieteni, oamenii nu mai au prieteni. Dacă vrei un prieten, îmblânzeşte-mă!"
    ( Antoine de Saint Exupery, Micul print, Ed. Rao, 2006, p.82)

    RăspundețiȘtergere
  2. Iata o carte pentru bebelusii de toate varstele! :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu! Nu! Eu nu cred nimic! am răspuns la întîmplare. Eu mă ocup cu lucruri serioase aici!

    RăspundețiȘtergere